密西根州立大學

  學校基本資料  
  • 國家美國
  • 語校性質遊學
  • 語言學校名稱Michigan State University
  • 聯絡地址English Language Center 619 Red Cedar Road Wells Hall B230 East Lansing Michigan 48824
  • 電話517-353-0800
  • 網址http://www.msu.edu
  • 成立時間1855
  • 所屬鑑定/會員機構
  • 程度分級
  • slide 1
  • slide 2
  • slide 3
  簡介  

Michigan State University

密西根州立大學

大學歷史

 

密西根州立大學(Michigan State University)是一所位於美國密西根州東蘭辛市的公立大學。密西根州立大學成立於1862年、是美國第一所依據土地撥贈法案而成立的大學。密西根州立大學共擁有四萬五千一百六十六名學生和三所醫學院。隨著土地撥贈法案的實施,密西根州立大學成為男女同校並將課程延伸到農業之外的其他領域。二戰之後,密西根州立大學的學生人數成長三倍並成為一所主要的大學。目前,密西根州立大學擁有美國第八大的學生人數。共計四萬五千兩百多人、包括三萬五千八百多名大學學生和九千六八多名研究生、其中有百分之五十四是女性。約百分十八十九的學生來自密西根州、其餘則來自其他州和一百二十五個國家。密西根州立大學有大約四千五百名教職員和六千名僱員,而學生與教師的比例約等於十九比一。密西根州立大學於其他大學一樣擁有大量的助教。

密西根州立大學同時也是美國大學協會的成員之一。密西根州立大學不但是以教育和農業理論聞名、同時也是包裝(Packaging)與音樂治療研究的先鋒。密西根州立大學擁有全美歷史第二悠久的飯店管理學院。密西根州立大學的海外研修課程是全美單一校園大學中規模最大的一個、 並提供超過六十個國家總計兩百多個課程、遍及所有的洲包括南極洲。
密西根州立大學的一級聯盟運動隊的暱稱是「斯巴達人」(Spartans)。密西根州立大學除了冰上曲棍球是屬於中央大學曲棍球聯盟(Central Collegiate Hockey Association)以外、密西根州立大學參與十大聯盟中的所有項目。密西根州立大學的橄欖球隊曾經贏得1954年、1956年、以及1988年的玫瑰盃冠軍。密西根州立大學的男子籃球隊曾贏得1979年和2000年的全國大學體育協會(National Collegiate Athletic Association)冠軍。

 

大學設備

 

密西根州立大學(Michigan State University)圖書館是北美第二十六大的學術圖書館系統、收藏有超過四百七十萬本的書籍和六百四十萬張微縮膠片。這座圖書館系統共由九個分部組成。其中有關於非洲的收集是全美最大、共計超過二十萬件項目。其他值得注意的收集包括柏特凡穀聲音資料庫、內藏超過四萬多小時的有聲書和十萬多位來自不同生活型態的人。以及羅梭奈流行文化收集(Russel B. Nye Popular Culture Collections)、內容包括數量龐大的美式漫畫收集。[44] 這套收集包括超過十萬本的漫畫書、一萬本相關書籍和期刊。

 

大學環境

 

密西根州立大學(Michigan State University)的校區位於東蘭辛市的紅衫河旁。密西根州立大學的主校區位於加拿大國家鐵路的北邊。1857年學校開始時總共有三棟建築,分別是多用途的大學樓、一間後來取名為聖寢棟的宿舍和一間農舍。目前密西根州立大學的校園共佔地五千兩百英畝、其中兩千英畝已經開發。校區裡共有六百七十六棟建築;兩百零三棟是供學術使用、一百五十四棟農業、兩百四十五是宿舍和餐飲、和其他七十四棟建築。

 

其他

 

密西根州立大學是全美學術聲望最佳的大學之一,並且提供整個東藍辛城發展的雛型。該校的語言中心於1990年成立,並且曾贏得全國最佳英語語言課程的殊榮。

密西根州立大學距離底特律約60英哩,並且被評選為全美風景最優美的學校之一。學校配有最好的學習、運動和休閒設施,語言中心更與全校區做結合,同時也有多媒體學習中心、影視教室和聽力教室。校園就位於小鎮間,因此許多商店和娛樂設施就近在咫尺。

學生們可以在諾大的校園裡恣意遨遊 。學校裡有天文館、美術館和博物館。你更可以在游泳池、網球、和許多健身中心舒展身心。還有許多人更租車與好友一同遊覽美國中西部。

 

申請費

 

$ 150申請費

 

週數/學費

Dates

# of Weeks

Tuition Only *No Housing Included

Housing/Single Room (Owen Hall)

Housing/Double (shared) Room

May 13 to Aug. 8

13

7150

3955

4459

June 17 to Aug. 8

8

4400

1950

Not Available

July 15 to Aug. 8

4

2200

1089

Not Available

Aug. 23 to Dec. 6

15

8255

4595

5425

Aug. 23 to Nov. 2

10

5500

*3679

Not Available

Jan. 3 to April 24

16

8255

4595

5425

Jan. 3 to Feb. 28

4400 

*2940

Not Available 

Jan. 3 to Mar. 31

2200 

*1689

Not Available 

住宿費

 

Housing: Single Room

Single room accommodation in Owen Graduate Center. Rates include Owen Dining Plan which for the full semester includes $300 credit toward food purchase at Riverwalk Market at Owen Hall MSU Union Food Court and Sparty's and 75 residence hall meal accesses. Ask about meal plans for partial-semester programs. 

*Partial semester housing in Owen Hall in fall and spring semesters is in Visiting Scholar Rooms. Each room has air-conditioning and a small refrigerator. Availability is limited so contact the ELC about these rooms as early as possible. 

 

Housing: Double (shared) Room

Tuition and double room university accommodation in a campus Residence Hall. Shower/WC on same floor. This includes the Silver Meal Plan which is an unlimited meal plan and allows students to have as many meals as they like from 7:00 a.m. until late night 7 days a week. 

*Housing rates are based on rates for the 2018-2019 school year. They are normally updated in late spring or early summer. Please check with the ELC to confirm rates.

 2019/2020 Holidays-University Closed: May 27 July 4 Nov. 28 & 29 Dec. 24 & 25 Dec. 31& January 1 May 25 and July 4. 

*Includes a one week mid-term break from March 2 to March 6 2019.

 

保險費

 

 

Insurance Information

Dates of insurance coverage

Continuing students: August 15-December 31; January 1-May 15; and May 16-August 14

New summer students: May 1-August 14

 

*Students are required to purchase health insurance and can do so at:

 

https://www.hr.msu.edu/benefits/students/health/

 

  地理位置  
  • 學校所在城市:東蘭辛
  • 區域
  • 地區屬性:城市
  • 鄰近大城
  • 主要交通工具:巴士,計程車,火車
  • 鄰近機場:蘭辛首都地區國際機場
  • 距離機場距離
  • 機場接機
華盛頓留遊學中心

提供美國留學, 美國遊學, 條件式入學, 留學代辦服務

上班時間
星期一至星期五 9:30 AM – 6:30 PM 
星期六採預約諮詢 10:00 AM–6:00 PM

 諮詢專線:02-2311-5958
 E-Mail:[email protected]

地址:台北市衡陽路51號12樓之1, 332室